Economie

11 JANUARI 2018

TopDutch wint Langmanprijs 2017 met Tesla-campagne

Tijdens de Nieuwjaarsreceptie Noord-Nederland in MartiniPlaza is de winnaar van de Langmanprijs bekendgemaakt. TopDutch, met zijn onorthodoxe Tesla-campagne, is uitgeroepen tot meest Noordkrachtige organisatie van 2017. Dit samenwerkingsverband van noordelijke ondernemers en bestuurders zet Noord-Nederland neer als ideale vestigingsplek voor de toekomstige fabriek van Tesla.

De TopDutch-campagne laat vooral via social media de grote voordelen van de Top of Holland zien: talentvol, dynamisch en groen, met als uitsmijter voor Tesla de oproep ‘Let’s bring the electric car home’. Opvallend onderdeel van de campagne is de uitdaging aan alle noordelingen om zich met de TopDutch-groene zonnebril op alle mogelijke plekken ter wereld te fotograferen. Vandaar dat het podium bevolkt werd door een grote groep bebrilde enthousiaste ondernemers en bestuurders. Harry Oosterman, burgemeester van Ooststellingwerf, reikte de Langmanprijs namens de jury uit aan de Groningse gedeputeerde Patrick Brouns.

De Langmanprijs is genoemd naar Harrie Langman, oud-minister Economische Zaken, die in 2017 geëerd is met de eretitel Noordkrachtig Persoon. De prijs wordt uitgereikt aan een persoon of instantie die grenzeloos denkt, handelt, bestuurt, onderneemt en daarmee impulsen geeft aan de noordelijke opinievorming en/of economische ontwikkeling: Noord Nederland als sterk collectief, los van provinciegrenzen.

Gerelateerd Economie
TopDutch wint Langmanprijs 2017 met Tesla-campagne
TopDutch wint Langmanprijs 2017 met Tesla-campagne